ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ:№
КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ;
1.1.  Дана посадова інструкція розроблена на основі Тимчасового поло­ження про класного керівника середнього закладу освіти /збірник наказів МО України №19, 1997р/.
1.2.  Класний керівник призначається директором гімназії з числа педа­гогічних працівників цього закладу. На класного керівника може бути покла­дено керівництво одним класом. У початкових класах обов'язки класного керівника виконує класовод.
1.3.  Класний керівник повинен мати вищу або спеціальну педагогічну освіту без пред'явлення вимог до стажу педроботи.
1.4.  Класний керівник підзвітний директорові, а у вирішенні питань ор­ганізації навчання підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з навчально-виховної роботи. Основне керівництво діяльністю клас­ного керівника здійснює заступник директора з виховної роботи.
1.5.   Класний керівник у визначенні змісту роботи керується Консти­туцією, Законом України "Про освіту", Державною національною програ­мою "Освіта" /Україна XXI ст./, загальною декларацією прав людини, Кон­венцією про права дитини, концепцією виховання дітей та молоді у національній системі освіти, ухваленою рішенням колегії Міносвіти України від 28.02.1996р за №2/4-8, Основними напрямками діяльності класного керівника, викладеними у листі Міносвіти від 30.10.92 р №1/9-163, Типовим положенням про класного керівника, а також рішеннями органів управління освітою всіх рівнів з питань на­вчання і виховання учнів, правилами і нормами охорони праці, техніки безпе­ки і протипожежного захисту, Статутом 1 правовими актами гімназії (Прави­лами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями ди­ректора, даною посадовою інструкцією), колективним договором.
2. ФУНКЦІЇ
Основними напрямками діяльності класного керівника с:
2.1. Створення сприятливих умов для індивідуального розвитку і мораль­ного формування особистості учня.
2.2.  Формування колективу класу.
3. ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ
3.1.  Працює з учнями закріпленого за ним класу.
3.2. Здійснює вивчення особистості кожного учня в класі, його здібностей, інтересів, готовність до певних видів діяльності.
3.3.  Створює сприятливе мікро середовище в класі.
3.4.   Сприяє розвитку в учнів навичок спілкування, допомагає учням вирішувати проблеми, які виникають в спілкуванні з товаришами, вчителями, батьками.
3.5.  Здійснює педагогічний контроль за дотриманням учнями моральних, етичних норм поведінки, статуту і внутрішнього розпорядку середнього за­кладу освіти.
3.6.  Створює в учнівському колективі класу умови для засвоєння учнями навчальних програм, сприяє розвиткові здібностей учнів, формуванню висо­ких моральних якостей вихованців.
3.7. Повідомляє про стан виховного процесу в класі педраді, адміністрації закладу і батькам.
3.8. Дотримується пед. етики, поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного, психічного насильства, своєю діяльністю стверджує по­вагу до принципів загальнолюдської моралі.
3.9.  Постійно підвищує професійний рівень, педмайстерність, загальну культуру. Бере участь в роботі метод об’єднань класних керівників.
3.10. Захищає здоров'я учнів, їх інтереси пропагує здоровий спосіб життя, проводить масові, фізкультспортивні та інші заходи.
3.11.  Сприяє отриманню додаткової освіти учнів через систему гуртків, секцій, об'єднань.
3.12.  Здійснює допомогу учням в навчальній діяльності, виявляє причини низької успішності, організовує їх усунення. Враховує вікові та індивідуально-психологічні особливості учнів.
3.13. Організовує гаряче харчування учнів класу.
3.14. Здійснює контроль за відвідуванням учнями занять, повідомляють адміністрацію про учнів, які пропустили більше десяти днів.
3.15. Веде(заповнює) такі документи:
- класний журнал;
- план виховної роботи з класом на І,ІІ семестри;
- особові справи учнів;
- протоколи батьківських зборів;
- щоденники учнів;
- банк даних по категоріям;
-  папки  з розробками виховних заходів;
-  лист здоров’я учнів класу (2 типів);
-  план-конспект проведення  виховних  заходів із класним колективом;
-  звіти  за навчальну та виховну роботу у класі за І,ІІ семестри.
-  щоденники педагогічних спостережень.
3.16.  Підтримує постійний зв'язок з батьками, особами які їх замінюють.
3.17.  Планує виховну роботу в класі, визначає виховну проблему та кон­кретні завдання навчання. Вибирає зміст, засоби, методи і форми організації навчально-виховного процесу. Проводить трудове, патріотичне, національне, екологічне виховання, здійснює право виховну роботу, формує здоровий спосіб життя.
3.18.  Забезпечує безпечне проведення навчально-виховного процесу.
3.19.  Оперативно повідомляє адміністрацію про кожен нещасний випадок, вживає заходи по наданню першої допомоги, діє згідно інструкції.
3.20. Проводить інструктаж учнів по безпечному проведенню виховних за­ходів з обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажу.
3.21.  Організовує вивчення учнями правил з охорони праці, дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді і т.п.
3.22. Бере участь в роботі педагогічної ради гімназії, виступи, звіти, презентації.
3.23.  Проходить періодичні обовязкові медичні огляди.
3.24. Дотримується етичних норм поведінки в гімназії, в побуті, громадських місцях.
3.25. Час роботи  класного керівника,   який  він повинен присвятити  виховній роботі у класі, необмежений, але не менше 6 годин на тиждень.
3.26. Година класного керівника проводиться 1 раз на тиждень  за визначенням класного керівника і затвердженої адміністрацією гімназії, згідно плану роботи навчального закладу.
3.27 Впроваджувати інноваційні педтехнології у виховний процес.
3.28. Кількість   виховних заходів не менше 2 на місяць (із яких один може бути загальногімназійний)
3.29. Кількість батьківських  зборів-не менше 2х на семестр, на яких звітує про проведену роботу.
3.30 Здійснює педагогічний контроль за гуртками фізкультури, згідно наказу МОН.
3.31 Залучає учнів, батьків до загальних акцій.
3.32 Організовує підтримує, розвиває самоврядування класу, гімназії.
3.33 Організовує роботу учнів по самообслуговуванню (прибирання території,  класної кімнати, чергування по гімназії, їдальні)
4. ПРАВА
Класний керівник має право:
4.1. Відвідувати уроки вчителів та позакласні заняття в своєму класі, бути присутнім на інших заняттях, які проводять для учнів навчальні, культурно-просвітні та інші заклади, будь-які працівники підприємств, установ, ор­ганізацій.
4.2.  Брати участь в управлінні гімназією, входити до педагогічної ради з пропозиціями про моральне заохочення учнів, застосування до них стягнен­ня, залишення невстигаючих учнів для повторного навчання в тому самому класі, або за певних умов переведення їх до наступного класу.
4.3.  Виходити до адміністрації гімназії з пропозиціями про позбавлення батьківських прав батьків, які ведуть аморальний спосіб життя, грубо пору­шують норми поведінки зі своїми дітьми, завдають їм моральної та фізичної шкоди.
4.4.  Виходити з пропозиціями на батьківських зборах класу щодо ма­теріального забезпечення, організації та проведення позаурочних заходів, проводити батьківські збори.
4.5.  Відвідувати учнів за місцем проживання, вивчати умови їх побуту.
4.6.  За погодженням із батьками учня або особами, що їх замінюють, представляти і захищати інтереси учня у державних органах, організаціях, су­дових установах.
4.7.  Вибирати форму підвищення кваліфікації із проблем виховання.
4.8.  Знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, давати до них пояснення.
4.9.  Захищати свої інтереси самостійно чи через представника, в т.ч. адво­ката у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, зв'язаного з порушеннями педагогом норм професійної етики.
4.10.  На конфіденційність службового дисциплінарного розслідування, за винятком випадків передбачених законом.
4.11.  Вільно вибирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники, матеріали і підручники.
4.12.  Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
4.13. Давати учням під час занять і перерв обов'язкові розпорядження, що відносяться до організації занять і дотримання дисципліни, притягувати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і порядку встановлених Статутом і правилами про заохочення і стягнення.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5.1.  Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров'я учнів кла­су під час проведення заходів, а також за порушення прав і свобод учнів у відповідності з законодавством України.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Стату­ту і правил внутрішнього трудового розпорядку гімназії, законних розпоряд­жень директора гімназії і інших нормативних актів, посадових обов'язків, ус­тановлених даною інструкцією, класний керівник несе дисциплінарну відповідальність в порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3. За примінення, в т.ч. одноразове методів виховання, зв'язаних з фізич­ним чи психічним насильством над особистістю учня, а також здійснення іншого аморального вчинку класний керівник може бути звільнений із займа­ної посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України "Про освіту". Звільнення за подібний вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
5.4. За навмисне причинення гімназії чи учасникам навчального процесу збитків у зв'язку з виконанням чи невиконанням своїх посадових обов'язків класний керівник несе матеріальну відповідальність в порядку і в межах, вста­новлених трудовим чи цивільним законодавством.
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ. ЗВ'ЯЗКИ ПО ПОСАДІ.
Класний керівник:
6.1.   Заміняє в установленому порядку тимчасово відсутніх класних керівників.
6.2. Самостійно планує свою роботу на кожен навчальний рік і кожну на­вчальну чверть. План роботи затверджується заступником директора гімназії по виховній роботі не пізніше 5 днів з початку періоду, на який планується ро­бота.
6.3.  Подає заступнику директора з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність об'ємом не більше 5 друкованих сторінок на протязі 5 днів після закінчення кожної навчальної чверті.
6.4. Одержує від директора і його заступників інформацію норма­тивно-правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться під розписку з відповідними документами.

6.5. Працює в тісному контакті з учителями, батьками учнів або особами, які їх замінюють; систематично обмінюється інформацією з питань, що вхо­дять в його компетенцію з адміністрацією і педпрацівниками.

Немає коментарів:

Дописати коментар